Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem.

#MytyoNezisku č.19

#MytyoNezisku č. 19 „Fundraising je žebrání o peníze“

Co my na to? Fundraising je o partnerství

Fundraising – tedy získávání zdrojů, není o žebrání a přemlouvání dárců, a to firemní ani individuální.

Mnohem spíše je o partnerství, o nabídce spolupráce, o hledání možností vzájemného propojení mezi neziskovkou a firmou či jednotlivcem. Ve chvíli, kdy jdu na schůzku s dárcem v roli prosebníka, naopak svoji šanci uspět výrazně snižuji. Ve chvíli, kdy jdu na schůzku jako partner, který nabízí prostor pro spolupráci, jsem ve zcela jiné energii, která pravděpodobně ponese jiné výsledky.

S tím souvisí také to, že organizace musí vědět, PROČ chce fundraising dělat a k čemu jí zdroje, které získá, pak budou. Ve chvíli, kdy mám silné PROČ a přesně vím, na co peníze potřebuji, dokážu pak lépe dárci vysvětlit a ukázat prostor pro spolupráci. Zároveň mi toto vědomí pomůže lépe překonat i situace, které jsou třeba i mimo moji komfortní zónu.

Neziskovky také často zapomínají na to, že existují různé nástroje a možnosti fundraisingu, z nichž každá bude sedět někomu jinému. Není potřeba vybírat možnosti a nástroje, které organizaci nebo jejím pracovníkům nesedí, které neumí nebo dělat nechtějí. Naopak je třeba hledat takové nástroje a možnosti, které budou organizaci bavit a které budou dělat rádi. Protože pouze zapálený fundraiser může být ve fundraisingu úspěšný a zapálí i dárce.

Veronika Pačesová, specialistka na sociální projekty s dopadem, www.veronikapacesova.cz

 

 

 

 

 

 

 

 

Všechny „Mýty“ najdete ZDE