Nabídka akreditovaných kurzů pro členy AVPO ČR

Mezi další benefity, které jsme pro členské organizace zprostředkovali, jsou akreditované kurzy MPSV s 20% slevou, od Tomáše Ergense. Nabídku aktuálně vypsaných otevřených kurzů a jiných školících akcí, které lze realizovat i na klíč je zde: https://www.socialnisluzbykvalitne.cz/kurzy/. Slevu uplatníte uvedením „člen AVPO“ na konec přihlášky.

Anotace jednotlivých kurzů:

Hodnocení a zvyšování kvality sociální služby:
Kurz provede účastníky uvědoměním významu a přínosu hodnocení kvality sociální služby, oblastmi a postupem hodnocení kvality sociální služby a konkrétními technikami hodnocení vybraných aspektů kvality služby v souladu s požadavky zákona o sociálních službách a standardů kvality sociálních služeb. Během kurzu je věnován prostor i nácviku postupů hodnocení dílčích oblastí kvality sociální služby na konkrétních příkladech za pomocí konkrétním technik.

Revitalizace sociální služby (Revize vnitřních pravidel a postupů realizace sociální služby):
Kurz navazuje na kurz „Hodnocení a zvyšování kvality sociální služby“ (podmínka pro účast v kurzu) a seznámí účastníky s několika možnými pojetími, jak může poskytovatel sociálních služeb přistoupit ke kontrole správnosti a vhodnosti nastavení vnitřních pravidel u registrované sociální služby, stejně jako ke kontrole správnosti a vhodnosti stanovených a v praxi prováděných postupů při realizaci služby pracovníky sociální služby. Téma bude zasazeno do kontextu aktuálně platné legislativy (zákon o sociálních službách, vyhláška, kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, občanský zákoník, zákoník práce a související), se zohledněním specifik různých typů sociálních služeb a potřeb subjektů podílejících se na systému poskytování sociálních služeb (uživatelé, pracovníci a poskytovatel sociální služby, MPSV, donátoři na lokální úrovni a spolupracující subjekty). Kurz pomůže pracovníkům uvědomit si význam kontroly a hodnocení souladu poskytování sociální služby s požadavky legislativy, potřebami osob, kterým je služba poskytovaná, a potřeby motivace pracovníků, kteří se na poskytování služby podílejí. Cílem je předat účastníkům základní strukturu, jak revidovat vnitřní pravidla a postupy, a doporučit konkrétní techniky a postupy pro praxi použitelné v sociálních službách.

Jak motivovat zaměstnance v sociálních službách k angažovanosti (Vedení, hodnocení a motivace zaměstnanců v sociálních službách):
Kurz je zaměřený na praktické aspekty vedení zaměstnanců v sociálních službách, a to je motivace (formální i neformální stimulační postupy) a hodnocení (vč. hodnotících pohovorů a poskytování zpětné vazby) zaměstnanců v sociálních službách. Čímž se zvyšuje angažovanost a loajalita zaměstnanců k organizaci, resp. ke svým nadřízeným a službě, ve které pracují, pokud jejich vedoucí zná tyto zákonitosti. Během kurzu je věnován prostor nácviku praktických postupů sestavení a využití kompetenčního modelu využitelného v sociální službě vč. hodnotících ukazatelů a metod hodnocení ukazatelů, nácviku poskytování zpětné vazby, i sestavení plánu hodnocení zaměstnance.

Bez spolupráce to v sociálních službách nejde (Týmová spolupráce v sociálních službách):
Kurz uvede účastníky do podstaty týmové spolupráce tak, aby si uvědomili význam zadání práce v týmu, rolí v týmu, vedení týmu i týmové dynamiky, což přispívá k zefektivnění spolupráce a dosahování cílů poskytované sociální služby. Také to snižuje napětí a konflikty mezi pracovníky. Téma bude probráno s ohledem na různé typy služeb. Kurz pomůže všem pracovníkům uvědomit si své osobní charakteristiky v týmové spolupráci, naučit se rozlišovat účel práce v týmu, upřesňovat zadání pro práci v týmu, uvědomit si jak být dobrým členem týmu a respektovat ostatní a základní zásady vedení týmu. Pozornost bude věnovaná sebereflexi vlastního působení v týmu a sdílení zkušeností z praxe sociálních služeb. Cílem je předat účastníkům kompetence k fungování v týmu a vedení týmu. 

Jak to mám všechno stihnout (Time management v sociální službě):
Kurz uvede účastníky do řízení své práce v čase v rámci sociálních služeb, čímž dochází ke snížení psychické zátěže u pracovníků a zvýšení kvality a efektivity pomáhající práce, a tedy i dosahování cílů poskytování sociální služby. Téma bude probráno s ohledem na různé typy sociálních služeb a různé formy podpory klientů sociálních služeb. Kurz pomůže všem pracovníkům uvědomit si význam řízení práce v čase, vhodně postupovat při stanovování cílů, plánu, priorit, a také pracovat se stresem. Pozornost bude věnovaná technikám pomáhajícím řídit práci v čase, sebepoznání pracovníků a propojení typu člověka, motivace a osobního života k efektivnímu výkonu práce v sociální oblasti. Cílem je předat účastníkům poznatky jak řídit v čase svoji práci, jak zohlednit vlastní osobnost a konkrétní techniky a postupy pro praxi použitelné v sociálních službách.

Pojďme se domluvit, jak budeme pomáhat (Efektivní komunikace v sociálních službách):
Kurz uvede účastníky do efektivní komunikace jako nástroje k dosažení cílů poskytování sociální služby, což snižuje napětí a konflikty mezi pracovníky při komunikaci s klienty. Téma bude probráno s ohledem na různé typy služeb a různé formy práce s klienty služeb. Kurz pomůže všem pracovníkům vědomě volit vhodné způsoby komunikace pro dosažení spolupráce, cílů služby a změny nepříznivé situace klientů za současného respektování hranic osobní odpovědnosti. Pozornost bude věnovaná sebereflexi vlastní komunikace, osobnostním bariérám v komunikaci a sdílení zkušeností z praxe. Cílem je předat účastníkům kompetence ke zvyšování efektivity v komunikaci s klienty i jinými osobami.

Lektor kurzů:

Mgr. Tomáš Ergens DiS.
Metodik, lektor, konzultant a auditor v sociálních službách, kariérový poradce. Působí v neziskových organizacích a sociálních službách od roku 2006. Pracoval jako sociální pracovník s lidmi sociálně vyloučenými, se zdravotním postižením i sociálním znevýhodněním. Podílel se jako koordinátor projektů a vedoucí pracovník na koncepci a realizaci projektů s nadregionální působností se zaměřením na podporu lidí dlouhodobě nezaměstnaných a s různým zdravotním postižením, ale jako metodik sociálních služeb i na podporu pracovníků působících v sociálních službách a manažerů sociálních služeb. Absolvoval obory sociální práce, sociální pedagogika a poradenství. Spolupracoval jako HR konzultant a pracovní konzultant jak s neziskovými organizacemi, tak s firmami z oblasti výroby i služeb (více viz profil na LinkedIn).