Prezentace z mezinárodní konference 24.5. 2019

Mezinárodní konferenci

BUDOVÁNÍ A OCHRANA DŮVĚRYHODNOSTI NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ 

pod záštitou hlavního města Prahy

Pořadatel: Asociace veřejně prospěšných organizací ČR (AVPO ČR)  ve spolupráci s International Association of Charity Monitoring Organizations (ICFO) a AVPO Servisní, o.p.s. 

                          

Termín: 24. května 2019

Místo konání: Staroměstská radnice, Staroměstské náměstí, Praha 1

Program konference 

PROGRAM: SPOLEČNÁ ČÁST – Brožíkův sál

Moderuje: Bob Švarc

  • 9:30–9:45

Úvodní slovo

Martina Ziegerer, prezidentka International Association of Charity Monitoring Organizations (ICFO) a výkonná ředitelka Nadace ZEWO, Švýcarsko

Prezentace ke stažení

Zvuková nahrávka

  • 9:45–10:15

Mediální obraz neziskových organizací v Evropě a Eurasii

David Lenett, manažer Programu Index udržitelného rozvoje organizací občanské společnosti ve Východní Evropě a Eurasii, FHI 360

Prezentace ke stažení

Zvuková nahrávka 

  • 10:15–10:45

Reputace neziskových organizací ve víru občanského dění

Pavol Frič, sociolog, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy

Prezentace ke stažení (ČJ) 

Prezentace ke stažení (AJ) 

Zvuková nahrávka

  • 10:45–11:15

Veřejné financování neziskového sektoru: průhledné, nebo neznámé?

Vladimír Hyánek, Centrum pro výzkum neziskového sektoru

Prezentace ke stažení 

Zvuková nahrávka

  • 11:15–11:45

Pauza na občerstvení

  • 11:45–12:15

Důvěryhodná neziskovka – na co nezapomenout?

Marek Šedivý, Asociace veřejně prospěšných organizací ČR / člen ICFO

Prezentace ke stažení 

Zvuková nahrávka

  • 12:15–12:45

Výroční zpráva – jak spojit transparentnost s atraktivitou

Burkhard Wilke, ředitel Deutsches Zentralinstitut für soziale Fragen / člen ICFO

Prezentace ke stažení

Zvuková nahrávka

  • 12:45–13:00

Vyhlášení pravidel pro ocenění v roce 2019: Neziskovka roku a Zlatý banán

Nadace rozvoje občanské společnosti a Asociace veřejně prospěšných organizací ČR

Prezentace ke stažení (Neziskovka roku) 

Prezentace ke stažení (Zlatý banán)

Zvuková nahrávka

  • 13:00–14:00

Oběd

WORKSHOPY A nebo B 

  • 14:00–14:45
Workshop A/Brožíkův sál

Prezentace dat v médiích:
jak zaujmout a zůstat důvěryhodný

Jaromír Mazák, pedagog, Filozofická fakulta UK

 

Workshop B/Stará radní síň

Chraňte svoji značku, vzbuzuje to důvěru

Michaela Chytilová

Chytilová & spol., patentová kancelář

Prezentace ke stažení        

WORKSHOPY C nebo D

  • 15:00–15:45
Workshop C/Brožíkův sál

Zaujměte svým příběhem

Martin Groman,
žurnalista

Prezentace ke stažení 

Workshop D/Stará radní síň

Kontrola jako nástroj úspěšně vedené neziskovky

Jana Křížová (ředitelka) a Nina Mertová (manažerka kvality)

Pferda, z.ú.

Prezentace ke stažení 

WORKSHOP E

  • 14:00–15:45

Workshop E/Obecní síň

Mezinárodní workshop organizací skupiny V4 a ICFO – hodnocení spolehlivosti neziskových organizací
(Seal of Approval)

Moderátoři: Martina Ziegerer, Nadace ZEWO Švýcarsko a Marek Šedivý, AVPO ČR

Prezentace ke stažení 1 (ICFO)

Prezentace ke stažení 2 (Česko)

Prezentace ke stažení 3 (Polsko)

Prezentace ke stažení (Slovensko)

Prezentace ke stažení (Maďarsko)

  • 15:45 – ukončení konference

 

VYSTUPUJÍCÍ: SPOLEČNÁ ČÁST

David Lennet

David Lenett je odborník na mezinárodní rozvoj se zkušenostmi v řízení projektů financovaných USAID posilujících udržitelnost občanské společnosti a demokratickou správu ve světě. Jako programový manažer v oddělení Občanské společnosti a budování míru neziskové organizace FHI 360 v současné době řídí projekt Civil Society Organization Sustainability Index (CSOSI), který každoročně zveřejňuje Index udržitelnosti občanské společnosti v 71 zemích. David dohlíží na 71 grantů implementačních partnerů projektu a proškoluje je v metodice Indexu. Dříve řídil projekty zaměřené na občanskou společnost v Moldávii, Jordánsku, Mosambiku a Kosovu. V roce 2014 byl také předním přispěvatelem výzkumné studie FHI 360 o mezinárodní demokracii a sítích občanské společnosti podporujících lidská práva. David získal titul Master of Arts v mezinárodních záležitostech na Elliott School of International Affairs na Univerzitě George Washingtona ve Washingtonu, D. C.

Pavol Frič

Vystudoval sociologii na Filosofické fakultě Univerzity J. A. Komenského v Bratislavě. Do roku 1990 pracoval ve Slovenské akademii věd, kde se zabýval otázkami metodologie prognózování. V roce 1992 nastoupil do Institutu sociologických studií UK FSV v Praze, kde přednáší problematiku sociologie sociálních problémů, sociálních hnutí a občanské společnosti. Od roku 2001 pracuje jako výzkumník v Centru pro sociální a ekonomické strategie UK FSV. Zaměřuje se hlavně na výzkum dobrovolnictví, dárcovství, občanské společnosti, vzájemných vztahů českých elit a veřejnosti a jejich role v procesech modernizace.

Vladimír Hyánek

Zabývá se výzkumem specifik řízení a financování neziskových organizací a sociálních podniků. Je řešitelem několika výzkumných projektů a autorem publikací v dané oblasti. V současné době působí jako ředitel Centra pro výzkum neziskového sektoru na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně.

 

Burkhard Wilke

Vystudoval makroekonomii, povoláním je novinář a od roku 2000 je výkonným ředitelem Německého centrálního institutu pro sociální otázky v Berlíně (DZI). Od roku 1993 do roku 2000 v DZI v rámci pozice vedoucího analytika a zástupce ředitele odpovídal za značku spolehlivosti pro německé neziskové organizace. Burkhard je šéfredaktorem měsíčníku Soziale Arbeit a ročního DZI Almanachu dárců. V letech 2000–2012 zastával funkci člena správní rady asociace ICFO, která zastřešuje subjekty provádějící monitoring neziskových organizací.

Marek Šedivý

Je prezidentem AVPO ČR od jejího vzniku v roce 2010. Současně je viceprezidentem Sekce nestátních neziskových organizací Unie zaměstnavatelských svazů ČR a členem Výboru pro legislativu a financování Rady vlády pro nestátní neziskové organizace. V roce 2015–2018 pracoval jako ředitel Nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda, v letech 2000–2013 vedl obecně prospěšnou společnost Neziskovky.cz. Je absolventem České zemědělské univerzity v Praze. V rámci Fulbright-Masarykova stipendia absolvoval v roce 2009 čtyřměsíční odbornou stáž na St. Thomas University v Minneapolis v USA.

Jaromír Mazák

Jaromír Mazák je sociolog na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, kde se mimo jiné zaměřuje na výzkum občanské společnosti a společenskovědní metodologii. Během své akademické dráhy pobýval na Univerzitách v Oslu a Oxfordu. V současné době také působí v neziskové organizaci Schola Empirica, kde se věnuje vědeckému vyhodnocování dopadu intervencí ve výchově dětí.

Na workshopu Prezentace dat v médiích: jak zaujmout a zůstat důvěryhodný“ se zaměříte na komunikaci pomocí dat, která by měla zaujmout, ale zároveň by měla zůstat korektní. Jinak organizaci hrozí ztráta důvěryhodnosti, především v době, kdy důvěra v neziskové organizace u veřejnosti není vysoká. Workshop Jaromíra Mazáka je zaměřen na prezentaci a interpretaci dat. V jeho průběhu se dozvíte, jakých chyb se vyvarovat při prezentování/publikování čísel a grafů v médiích a jak si naopak všimnout záměrných i nezáměrných manipulací u ostatních.

Michaela Chytilová

Expertka v oblasti ochrany značky, patentová zástupkyně, evropská známková zástupkyně, soudní znalkyně. Je zakladatelkou a spolumajitelkou patentové kanceláře Chytilová & spol. V oboru ochrany práv duševního vlastnictví působí již 18 let. Začínala jako asistent patentového zástupce, později samostatný patentový zástupce. V roce 2010 založila vlastní patentovou kancelář. Má bohaté zkušenosti v oblasti ochrany značky. Ve své praxi zastupovala podnikatele, velké společnosti i neziskové organizace. Absolvovala stáže v zahraničních kancelářích v USA a ve Švýcarsku. Přednáší na VŠE a vede semináře pod vlastní značkou Fenomén značky.

V průběhu workshopu „Chraňte svoji značku, vzbuzuje to důvěru“ společně proberete, jak chránit a bránit značku vaší neziskové organizace a k čemu lze využít ochrannou známku. Budou představeny konkrétní případové studie.

Martin Groman

Přednáší na FSV UK i MUP Praha, pracoval v Českém rozhlase, ale i v komerčních firmách a agenturách. Vede obsahový tým firmy na start-upy Creative Dock. Vedl desítky rozhovorů, připravil mnoho rozhlasových dokumentů, psal scénáře a náměty pro film, napsal knihu o Stanislavu Budínovi, pomohl napsat paměti Slávky Peroutkové a byl editorem několika dalších knížVe svém workshopu „Zaujměte svým příběhem“ s účastníky probere, jak vystavět příběh své organizace nebo akce, aby zaujal veřejnost. Jak jej rozvíjet a dále s ním pracovat, jaké kanály k tomu využít a jak najít ta správná slova a styl pro vaši komunikaci. Stačí k tomu mrštný jazyk a bujná fantazie, nebo se vše odvíjí především od nás samotných a předmětu našeho zájmu? Nejlepší příběhy, jak známo, píše sám život. Jak je tedy nejlépe prodat? Ukáže to i na několika českých úspěšných příkladech z nedávné doby jako Ježíškova vnoučata apod.

Jana Křížová, Nina Mertová

Jana je zakladatelkou a ředitelkou zapsaného ústavu Pferda, Nina zastává více pozic – manažerku kvality, koordinátorku služby Podpora samostatného bydlení a správce dokumentace. Obě v Pferdovi (www.pferda.cz) pomáhají lidem s postižením žít běžným životem.

Jana absolvovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, obor speciální pedagogika, specializaci psychopedie, logopedie. Dva roky působila jako terapeut na socioterapeutické farmě Bohnice, od roku 2005 pracuje pro Pferdu.

Nina je absolventkou Univerzity Hradec Králové, obor Sociální práce. Od roku 2013 v Pferdovi pracuje na různých pozicích.

Jana a Nina se s vámi ve svém workshopu Kontrola jako nástroj, jak úspěšně vést neziskovku“ podělí o zkušenosti, jak se živelně řízená organizace změnila v systematicky řízenou neziskovku.

 

Program konference 

Poplatky: 

  • Členové AVPO ČR – 290 Kč
  • Včasná registrace do 24. dubna 2019 – 390 Kč
  • Registrace od 25. dubna 2019 – 490 Kč

Storno podmínky:

Zaregistrovaný účastník se může odhlásit z konference POUZE zasláním e-mailu na kvarda@avpo.cz. Potvrzení o přijetí e-mailu mu bude zasláno ze strany AVPO ČR bez zbytečného odkladu.

Odhlášení z konference bez stornopoplatku lze provést nejpozději do 16. května 2019. V tomto případě bude poplatek vrácen v plné výši. V případě zrušení účasti po 16. květnu 2019 hradí účastník stornopoplatek ve výši 100 %.

Přihlášením na konferenci souhlasíte se zpracováním osobních údajů.